Tränat

God kväll!
Vad har mina läsare haft för sig idag? Själv har jag varit ledig så jag har tagit en lång och skön sovmorgon, städat lägenheten och så har jag och Emil (min sambo alltså) faktiskt varit och tränat på gymmet för första gången på ett år ungefär. Det kändes himla bra men jag kommer säkert få grym träningsvärk i morgon. Vi tänkte faktiskt komma igång på allvar med träningen. Hoppas att man inte tröttnar. Har ni förresten några tips på att hålla motivation uppe?
 

Kommentarer
Postat av: DIANA ÖSTERBERG

Snygg blogg!

Svar: Tackar! :-)
Sofia

2012-12-17 @ 20:33:20
URL: http://dianaosterberg.blogg.se
Postat av: Andrea

Om du vill bygga upp magmusklerna rekommenderar jag att börja med plankan! Ta tiden och gör det en gång om dagen, och försök att slå ditt egna rekord hela tiden :) jag har slagit mitt rekord med några sekunder extra varje gång och tycker det fungerar jättebra :)

Svar: Det ska jag verkligen testa :-) Hade inte skadat med en starkare mage.
Sofia

Postat av: Daniel

Jag brukar alltid belöna mig själv med någon god sportdryck efter träning, gärna någon söt, så varje gång man blir sötsugen så kan man tänka "Ja men imorgon efter träningen så får jag mig något gott". Typ en poweraid eller gainomax.

Svar: Vilket bra tips! Och det låter gott dessutom :-)
Sofia

2012-12-17 @ 21:20:52
URL: http://www.danielsresor.blogg.se
Postat av: Lisa - Kreativ bakning ♥

sv: Tack så mycket! :)

2012-12-17 @ 21:36:43
URL: http://muzicmecupcake.blogg.se
Postat av: Ida Nilsson

Jag började för 3 veckor sedan igen efetr ett uppehåll på nästan 2 år.
- Sätt mål. Lång- som kortsiktiga. Tänk på att de ska vara realistiska och sträva alltid mot dem.
- Planera din träning och se till att verkligen träna de dagarna även om annat ibland kan locka. Ingenting är viktigare än din hälsa.
- Träna på morgonen. Det kan vara jobbigt att gå upp, men tänk på att du sedan har hela dagen på dig att göra annat och kanske slipper att ställa in den där fikan med vännerna eller liknande.
- Det är roligt med träningskompisar, men glöm inte att det kan bli jobbigt att få ihop det så tider passar. Även om det är roligare och kanske mer motiverande att träna med andra, så kan det lika snabbt dra ner det när ni helt plötsligt inte kan gå på samma pass.
- Köp nya träningskläder. Klara färger ger ett sportigt och glatt intryck. Passa på under mellandagsrean!
- Prova på olika sätt att träna. Konditionsmaskiner, styrketräning, pass, simning. När vintern går mot sitt slut och våren träder in, passa på att njuta av den friska luften. Ut och gå, powerwalka, jogga eller spring. Gärna på olika ställen för att hålla uppe motivationen. Eller varför inte på rundor där det finns utomhusgym?


Det var några av mina tips i alla fall. Lycka till!

Svar: Åh, gud så många bra tips! Ska verkligen titta tillbaka på denna kommentar :-D
Sofia

2012-12-17 @ 22:01:29
URL: http://idacnilssons.blogg.se/
Postat av: Ida Nilsson

Ja du får ta och göra det. Jag läste på gymmet idag att man blir 7% mer positiv och gladare när man tränar. Och dessutom får man muskler och blir snygg! Jag mätte mig idag och har redan minskat i omkrets där jag mätte mig! (byst, övre midjan, midjan, rumpan, lår, vader och överarmar). Hur roligt som helst ju! Varje gång jag tränar försöker jag förbränna minst 350 kalorier på bara konditionsmaskinerna. Lär ju definivt bli mer i framtiden, men någonstans får man börja! Och något jag glömde nämna förut.. För att du en dag inte orkar, ge inte upp. Alla har vi bra och dåliga dagar och det är bara att se det som ett tillfälle att göra morgondagen dubbelt så bra :)

Svar: Så kul att se resultat så pass snabbt. Och det är ju superbra att ha ett mål att göra av med si och så mycket kalorier också. Nu blir jag mer sugen på att träna. Du borde sikta på att bli en personlig tränare eller liknade. Du kan verkligen peppa folk :-D
Sofia

2012-12-17 @ 22:36:20
URL: http://idacnilssons.blogg.se/
Postat av: Kaffehörnan

Vad härligt de låter, skönt o städat

2012-12-18 @ 08:49:53
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Ida Nilsson

Haha tack! Träning har alltid varit en del av mitt liv. Från ridning när jag var 4-5 år, till att jag började spela fotboll när jag var 8. Sedan har det där hängt i. Jag är allmänt intresserad av nästan all sport, men mestadels fotboll och Elfsborg såklart :) Hela min familj är sporttokig också, så det kommer inte från intet :) När man inte längre tränar sånt själv får man peppa sig själv till att i alla fall träna så att man mår bra, det förlänger livet och man mår faktiskt väldigt mycket bättre! Man är gladare, man sover bättre, man vill inte förstöra sin träning genom att äta onyttigt så nyttig mat blir det... Det finns nog inget direkt negativt egentligen :)

2012-12-18 @ 09:55:25
URL: http://idacnilssons.blogg.se/
Postat av: nathalie

Vad har du för dröm ? :)

kram

2012-12-18 @ 14:50:53
URL: http://rasmusmamma.vimedbarn.se/
Postat av: nathalie

Vad har du för dröm ? :)

kram

2012-12-18 @ 17:23:37
URL: http://rasmusmamma.vimedbarn.se/
Postat av: Style & Photo by Semlan

sv; Åh tack så mycket :)

2012-12-18 @ 17:41:06
URL: http://semlanofc.blogg.se
Postat av: Mikxki

Lägga in planerade pass så att man inte kan strunta i det funkar för mig i början :)

Svar: Tack för tipset! Har tänk på det :-)
Sofia

2012-12-18 @ 19:54:01
URL: http://mikxki.blogg.se
Postat av: Bloggmamman

Cool bild :)!

2012-12-19 @ 08:08:12
URL: http://www.bloggmamman.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback