La Seu Cathedral

En utav dagarna tog vi en taxi in till Palma stad, ca 15 min att åka så det var inte speciellt långt. Där kikade vi på katedralen La Seu och gick promenader in i olika gränder och kom lite vilse ibland. Men det var roligt! Tyvärr hann vi inte gå in i själva katedralen för de skulle precis stänga men utanför fick vi många bra bilder. Jag kan förstås inte lägga upp alla bilderna men här nedan ser vi ett urval.

Maten på Mallorca

Pizza capricciosa.

Pasta carbonara.

1/2 grilled chicken with fries and salad.

Seafood spaghetti.

Homemade hamburger with fries and coleslaw.

Spaghetti bolognese.

Entrecôte with sauce.

Pizza prosciutto.

Spaghetti carbonara.

Club sandwich with fries.

Garlic bread, olives and aioli.

Paella.

Lasagna.

Pizza with red onion, bacon and bbq sauce.

Mallorca 2013

VARNING FÖR STOR BILDBOMB!!!

Vacker blomma, kommer dock inte ihåg vad den heter?!

Semesterläsningen: "modershjärtat" av Katerina Janouch.

Strandpromenaden.

Nyckelkortet till hotellrummet.

Sightseeing-tåget vi åkte med ett par gånger.

Jag i ny volangklänning från Missäy.

Sandslott på stranden.

Känner på vattnet såklart. Det var varmt!

Lite av frukostbuffén. Mina favoriter var pannkakorna, bacon & vita bönor.

Mallis skrivet i sanden.

Jag försöker stå på händer.

Dopp i poolen men nya bikinin från To Die For.

Vid poolkanten.

Parasoller i solnedgången.

Jag och Emil sista kvällen <3

Och slutligen jag igen.

Sunprime Waterfront

Nu är jag tillbaka från min semester, jag kom egentligen hem förra veckan men det är först idag som jag har tid att blogga. Jag har haft det jättebra på Mallorca, riktigt skönt att komma hemifrån ett tag. Men det är såklart bra att vara hemma igen. Jag (läs Emil) har tagit massa bilder och många av dom ska ni få se. Jag har förberett fyra inlägg till er och detta är det första. Vi bodde på hotellet Sunprime Waterfront som ligger vid playa de Palma. De hade bland annat en pool, en restaurang där vi åt frukost varje morgon, spa och gym. Och 25 meter till stranden, inte illa.

New bikini

Har ni sett vad jag har köpt? Jag har suktat efter denna bikini sedan innan sommaren, men så har den varit slut i lager och så har jag även varit lite osäker på priset. Men nu har jag slagit till. Den ska invigas imorgon, för då åker ju jag och sambon till Mallorca. Det ska bli så skönt! Jag tar med mig datorn och det finns internet på hotellet, men jag får se om jag bloggar där nerifrån eller om jag gör det när jag kommer hem istället. Det är ju trots allt semester. Bilder ska ni få se i alla fall, det lovar jag. ¡Adios amigos!

On my porch

Jag tänkte jag skulle visa er hur min veranda ser ut innan sommaren är helt slut, hehe, det rimmade visst. I våras visade jag ju er när jag precis hade köpt soffgruppen (HÄR) men såhär har verandan sett ut under sommaren. För er som kanske undrar så är soffgruppen plus dynorna från Coop Bygg, badenbaden-stolarna från EM Möbler, grillen har jag vunnit från OLW och katthuset har vi byggt själva. Hoppas ni gillar inlägget och länka gärna bilder på era hem.

Servetthållare från IKEA, myggljus och blomman fick jag av farmor när jag fyllde år och den blommar fortfarande jättefint.

The stars are shining

T-shirt - Stradivarius, Shorts - Dr Denim, Loafers - Sebago

Maria vs. Kevin

Det var ett tag sedan jag gjorde ett inlägg där jag jämför två produkter, så det tänkte jag göra idag. Dessa hårinpackningar kommer från Maria Nila och Kevin Murphy och är hittills mina favoriter.

Kevin Murphy Born Again Masque

Pris: 295:-
Butik: Bangerhead
Volym: 200 ml
Information: Passar normalt till grovt hår. Återskapande kur för alla typer av skadade hår. Ger glansen åter. Man applicerar inpackningen i nytvättat hår och masserar in i hårbotten och längderna. Låt verka i 5-10 min.
Mitt omdöme: Jag köpte denna hos min frisör då jag tappade mycket av mitt hår och jag tyckte den hjälpte mig jättebra. Den är väldigt fet i konsistensen och därför ganska dryg. Doften är inte speciellt god. Denna tycker jag passar bäst för skadat hår med tillfälligt håravfall.

Maria Nila Palett Pure Volume Colour Guard Masque

Pris: 199:-
Butik: Eleven
Volym: 250 ml
Information: Passar tunt och fint hår. Fri från sulfater & parabener. Skyddar även håret mot UV-strålning och får färgat hår att hålla längre. Applicera inpackningen i nytvättat och handdukstorkat hår och låt verka i 5-10 min.
Mitt omdöme: Denna fick jag i glossybox och det måste nog vara en av de bästa proukterna jag har fått där. Den luktar jättegott och håret känns riktigt lent och återfuktat efteråt. Priset är lite lägre och innehållet är större än Kevin Murphy. Jag tycker denna är perfekt vardagsinpackning för normalt hår.

Hoppas ni gillade inlägget! Använder ni någon hårinpackning?